
Ion Haiduc
Nici un material audio încărcat.
Activitate:
Informaţii
Status: Consacrat
Disponibilitate de deplasare:
Da
ȚarăRomania
OrașBucuresti
Limbă
Limba nativa: Romana
Limba 1: Engleza
Aptitudini speciale
Inot
Carnet auto
Tir
Scrima
Calarie
Schi
Dans
Descriere
Par: Scurt
Culoare par: Grizonat
Culoare ochi: Caprui
Inaltime: 181-185
Greutate: 91-95
Constitutie: Robust
Fizionomie: Caucazian
Gen: Masculin
Experienţă
....un actor care se respecta nu cere teatrului mari roluri,ci marlle roluri il cer pe el.....,Valentin Silvastru,1987,Romania Literara
TEATRUL NOTTARA BUCUREȘTI |
ROL |
REGIE |
|
Doctorul |
D. Dembinski |
|
Fleașcă |
Mircea Cornișteanu
|
|
Mike |
C. Rădoacă
|
|
Doctorul |
C. Todea
|
|
George Dandin |
Mircea Cornișteanu
|
|
Drăgan, Boian, Oliver Năsoi
|
Mara Pașici
|
|
Doctorul |
P. Bokor
|
|
Bălălău |
Răzvan Dincă
|
|
Mondialu |
Alexandru Repan
|
|
Ianke |
Tania Filip |
|
Xenex |
Petre Bokor |
|
Richard al III-lea |
Michel Vivier |
|
Glagoliev |
Vlad Massaci
|
|
Generalul Felix Barieux Milt
|
Petre Bokor
Nae Caramfil
Mircea Cornișteanu |
REPERTORIU
TEATRU
VIFORUL, de B. St. Delavrancea ASTEPTANDU-L PE GODOT, de S. Beckett BILLY SCHIOPUL, de M. Mc Donagh SECTA FEMEILOR, de Aristofan O NOAPTE FURTUNOASÄ‚, de I.L Caragiale
|
Doctorul Estragon Johnny Pateenmike Strepsiade Itingescu
|
P. Bokor Dominic Dembinski Vlad Massaci Toma Enache Toma Enache
|
|||
TEATRUL NATIONAL TIMISOARA
|
|
|
|||
CÂINELE GRÄ‚DINARULUI, de Lope de Vega |
Carpio |
Dan Radu Ionescu |
|||
ORDINUL, de Fr. Hochwalder |
Băiatul, Poslanetz |
Emil Reus |
|||
UN FLUTURE PE LAMPÄ‚, de Paul Everac |
Johnny Găvozdea |
Ioan Ieremia |
|||
EVANTAIUL UNEI LADY, de Oscar Wilde |
Lord Darlington |
Constantin Anatol |
|
||
POVESTEA CENUSĂRESEI, de Emil Lițu |
Crainic de curte |
Elena Simionescu |
|
||
DISCIPOLUL DIAVOLULUI, de G. B. Shaw |
Christy Dudgeon |
Emil Reus |
|
||
DOSARUL ANDERSONVILLE, de Saul Lewitt |
James Gray |
Ioan Ieremia |
|
||
POVESTE, POVESTE DE PE CÂND N-A FOST SI ESTE, de Sergiu Levin si Emil Reus |
DrumeSul |
Emil Reus |
|
||
HENRIC AL VI-LEA , de W. Shakespeare |
Eduard |
Ioan Ieremia |
|
||
JOCUL IELELOR, de Camil Petrescu |
Vasiliu |
Ioan Ieremia |
|
||
IARNA LUPULUI CENUSIU, de D. I. Sîrbu |
Tudor Luncanu |
Emil Reus |
|
||
COMEDIA ERORILOR, de W. Shakespeare |
Dromio |
Ioan Ieremia |
|
||
EMIL SI DETECTIVII, de Kastner Erich |
Dienstag |
Dan Radu Ionescu |
|
||
CLIPA, de Dinu Săraru |
Locotenentul |
Ioan Ieremia |
|
||
RUGĂCIUNE PENTRU UN DISC- JOCKEY, de D.R. Popescu |
Nae |
Mihai Manolescu |
|
||
UNCHIUL VANEA, de A. P. Cehov |
Efim |
Ioan Ieremia |
|
||
LA DOI PASI ORASUL, de Iosif CostinaÈ™ |
Boxerul |
Emil Reus |
|
||
MOBILĂ ȘI DURERE, de T. Mazilu |
Urecheatu |
Ioan Ieremia |
|
||
EMIL SI CEI TREI GEMENI, de Erich Kastner |
Gustav |
Dan Radu Ionescu |
|
||
STUDIU OSTEOLOGIC…, de D.R. Popescu |
Ulă |
Ioan Ieremia |
|
||
RĂZVAN ȘI VIDRA, de B.P Hașdeu |
Vulpoi |
Emil Reus |
|
||
SOMNOROASA AVENTURÄ‚, de T. Mazilu |
Manole |
Aureliu Manea |
|
||
GOANA, de Paul Ioachim |
Sandu |
Emil Reus |
|
||
ARMA SECRETÄ‚ A LUI ARHIMEDE, de D. Solomon |
Clisis *3 |
Ioan Ieremia |
|
||
ASCENSIUNEA LUI ARTURO UI POATE FI OPRITÄ‚, de Bertolt Brecht |
Arturo Ui *2 |
Emil Reus |
|
||
CARTEA LUI IOVITÄ‚, de Paul Everac |
Bălțatu |
Mihai Manolescu |
|
||
DOI TINERI DIN VERONA, de W. Shakespeare |
Launce |
Ioan Ieremia |
|
||
PARALELA 40, de Dina Cocea |
Doru Bocșan |
Ioan Ieremia |
|
||
TURNUL DE FILDES, de V. Rozov |
Prov |
Emil Reus |
|
||
GENIUL SI ZEITA, de Terry Johnson |
Joe Di Maggio |
Magdalena Klein |
|
||
DULCEA FARFURIE ZBURĂTOARE, de R. Milani |
Generalul Diomede |
Bogdan Ulmu |
|
||
VRĂJITORUL DIN OZ, de F.L. Baum |
Toto |
Ștefan Iordănescu |
|||
VALIZA CU FLUTURI, de Iosif Naghiu |
Sandru |
Emil Reus |
|||
ARTICOLUL 214, de I.L. Caragiale |
Tânărul |
Miron Nețea |
|||
REGELE LEAR, de W. Shakespeare |
Edmund |
Ioan Ieremia |
|||
DALBUL PRIBEAG, de D.R. Popescu |
Dobromir *1 |
Ioan Ieremia |
|||
RĂCEALA, de Marin Sorescu |
Mohamed al II-lea |
Emil Reus |
|||
TREI SURORI, de A.P. Cehov |
Solionîi |
Alexa Visarion |
|||
TREI SAGETI, de Iris Murdoch |
Prințul Hirakava |
Ioan Ieremia |
|||
SFÂNTUL MITICÄ‚ BLAJINU, de Aurel Baranga |
Mitica Blajinu |
Emil Reus |
|||
MOARA DE PULBERE, de D.R. Popescu |
Popluhar |
Ioan Ieremia
|
|||
TEATRUL DE NORD SATU MARE |
|
|
|
||
CLAVIGO, de Goethe |
Beaumarchais |
Mihai Raicu |
|
||
NOTA ZERO LA PURTARE, de Virgil Stoenescu |
Mișu Felecan |
Ion Deloreanu |
|
||
RĂZBOIUL VACII, de Avermaete |
Soldatul |
Alexandru Tocilescu |
|
||
UNCHIUL NOSTRU DIN JAMAICA, de D. Tărchilă |
Radu |
Mihai Raicu |
|
||
PROCESUL REBELILOR DE PE CANE, de H. Houck |
Thomas Keefer |
Alexandru Colpacci |
|
||
MILLO DIRECTOR, de V. Alecsandri |
Tăchiță |
Mihai Raicu |
|
||
CICLOPUL, de Euripide |
Satirul |
Mihai Raicu |
|
||
|
|
|
CLOPOTUL (2009) |
Turnătorul |
Sabin Dorohoi |
LUGER OF THE BLACK SEA (2009) |
Profesorul DragoÈ™ |
Jeff Burr |
GHOULS (2007) |
Bogdan |
Gary Jones |
MICHELANGELO SUPERSTAR (1995) 15 (2005) |
Directorul |
Wolfgang Elbert Sergiu Nicolaescu |
LE DOMAINE PERDU (2005) |
|
Raoul Ruiz |
STILL CENTER (2005) |
Man with goat |
Carina Tautu |
MY NAME IS MODESTY (2004) |
High Roller |
Scott Spiegel |
WARRIOR QUEEN (2003) |
|
Bill Anderson |
DULCEA SAUNÄ‚ A MORÈšII (2003) |
Buzatul |
Andrei Blaier |
MIMIC SENTINEL (2003) |
Moustache |
J. T. Petty |
AMEN (2002) VALSUL LEBEDELOR (2002) |
Controlorul
|
Costa Gavras Constantin Dicu |
TRAIN QUEST (2001) |
Conductor |
Jeffrey Porter |
CODE INCONNU (2000) |
Man in squat |
Michael Haneke |
MANIPULAREA (2000) |
|
Nicolae Opritescu |
ALIENS IN THE WILD, WILD WEST (1999) |
Prophet |
George Erschbamer |
PHANTOM TOWN (1999) |
Cowboy |
Jeff Burr |
SUBSPECIES 4: BLOODSTORM (1998) |
Lt. Marin |
Luminița Erga |
THE SECRET KINGDOM (1998) |
Stich |
David Schmoeller |
THE SHRUNKEN CITY (1998) |
Șofer camion |
Ted Nicolaou |
NEKRO (1997) |
Forensic |
Nicolas Masson |
MAGIC IN THE MIRROR (1996) |
Dabble |
Ted Nicolaou |
SPELLBREAKER (1996) |
Wizard |
Ted Nicolaou |
LEAPIN’ LEPRECHAUNS (1995) TRANCERS 5: SUDDEN DEATH(1994) DARK ANGEL: THE ASCENT (1994) TRANCERS 4: JACK OF SWORDS (1994) DOI HAIDUCI ȘI O CRÂȘMÄ‚RIȚĂ (1993) MANDROID (1993) PRIVEȘTE ÎNAINTE CU MÂNIE (1993) VÂNÄ‚TOAREA DE LILIECI (1991) PRINÈšUL NEGRU (1988) PÄ‚DUREANCA (1987) CALE LIBERÄ‚ (1986)
|
Vrăjitorul Angelo Thug Angelo
The Mute
Pavel
|
Ted Nicolaou David Nutter Linda Hassani David Nutter Mircea G. Cornea Jack Ersgard Nicolae Mărgineanu Daniel Bărbulescu D. Teodoru, C. Todea Nicolae Mărgineanu Nicu Stan |
CRITICI FAVORABILE
Acum ÅŸtim cu toÅ£ii că Ion Haiduc este un actor de vocaÅ£ie excepÅ£ională. Spontan, cu o inteligenţă scenică particulară ÅŸi incredibil de riguros, totodată un “matematician- poet al scenei”, cum spunea despre el, odată, Emil Reus. Mijloacele lui de exprimare scenică sunt prin excelenţă moderne, simple, laconice, fără a fi, niciodată sărace. Îi ajunge să sugereze ceea ce vrea să spună. Gesturile îi sunt controlate, mimica- supravegheată, tensinea lăuntrică devine un fel de halou în juru-i, care te asumă de la distanţă ÅŸi te fascinează. Mariana Voicu, Amintiri Trecute, 1989
Cât despre Solionîi, el beneficiază de acea implacabila tăietură a rolului prin care Ion Haiduc ÅŸi-a marcat, în ultimii ani, marile sale creaÅ£ii. Rareori tăcerile din jocul unui actor pot fi încărcate cu atâta tensiune ÅŸi sunt încă ÅŸi mai rari actorii care, spunandu-ÅŸi replica, te lasă să înÅ£elegi că aceasta nu e decât ceea ce poate răzbate la suprafaÅ£a dintr-un aisberg. Victor Parhon, Teatrul, septembrie 1988
Ion Haiduc realizează în Dobromir un portret de mare complexitate, un personaj cu măști suprapuse folosite din motive “strategice”, cea reală fiind una prin excelență tragică. Jucând un persoanj care la rândul său joacă un rol prestabilit, Ion Haiduc a manevrat cu abilitate, actorul- persoanj regizând discret gesturile si gândurile personajului- actor in drumul acestuia de la condiÈ›ia de vinovat fără vină la aceea de triumfător in lupta pentru adevăr. Indiscutabil, Ion Haiduc este la ora actuală unul dintre cei mai buni actori ai țării. Dumitru Chirilă, Familia, noiembrie 1987
Iată-l în Dalbul Pribeag plin de vitalitate, derutându-ne ÅŸi derutându-ne, exploziv ÅŸi vlăguit, construind pe o singură replică, dacă nu cumva ÅŸi pe un singur cuvânt, măşti ÅŸi stări multiple de personaj viu, care trăieÅŸte ÅŸi gândeste cu aceeasi intensitate, încât în final, când a părăsit scena,
cand a revenit ezitant, în priviri cu miracolul si vinovăţia ÅŸi neputinţă păsării rămasă fără cântec, nu mi s-a părut că privesc la interpetul unui rol, ci la însuÅŸi chipul teatrului, scria despre Ion Haiduc, Victor Parhon în 1987.
Interpretul cheie al spectacolului rămâne Ion Haiduc- Arturo Ui. În jurul lui ÅŸi influenÅ£at de uluitoarea-i mobilitate se definesc toate celelalte caractere. Toate mijloacele, toată capacitatea actorului sunt aruncate în joc pentru împlinirea acestui personaj: mers, gest, privire, toate dozate extraordinar. De la golanul Arturo Ui care se descalţă la intrarea în somptuosul palat al lui Dogsborough, până la dictatorul paranoic, care îÅŸi permite rafinate distracÅ£ii este o cale lungă pe care actorul o străbate alunecând cu ÅŸerpuitoare abilitate. Interpretului nu i se poate reproÅŸa nimic. ReuÅŸeÅŸte o performanţă atât pentru el, cât ÅŸi pentru teatru. Liana Cojocaru, Luceafărul, 21.01.1984
În sclavul Clisis, Ion Haiduc risipeste multă energie, actorul este un exuberant È™i posedă darul de a rosti cu spirit chiar È™i replici banale. Constantin Radu- Maria, Teatrul, nr.1, ianuarie 1983
- Premiul A.T.M. pentru CEL MAI BUN ACTOR în rolul DOBROMIR (1987) *1
- Premiul Festivalul Dramaturgiei Românesti Actuale pentru CEL MAI BUN ACTOR în rolul
DOBROMIR (1987)
- Premiul A.T.M. pentru CEL MAI BUN ACTOR în rolul ARTURO UI (1983) *2
- Festivalul Dramaturgiei Românesti Actuale pentru CEL MAI BUN ACTOR în rolul CLISIS
(1983) *
30 Mai 2011 ... Actorul de teatru si film Ioan Haiduc a fost decorat cu Ordinul National Steaua Romaniei in grad de Cavaler
Studii de profil
- Institutul De Arta Teatrală si Cinematografică
I. L. Caragiale, Bucuresti, Facultatea de Teatru,
sectia ACTORIE, absolvit in 1969
- Liceul Eftimie Murgu, Timisoara, absolvit in 1965